Landform & Built Envir.Stüdyosu // "Landscape As A Text" (CRN 13883)

by Safiye Elif Serdar Yakut | Eyl 16, 2025
Landform and Built Environment Stüdyosu - PEM209E (CRN 13883) “Landscape As A Text”, 2025-2026 Güz döneminde Dr. Çisem Demirel Koyun tarafından verilecektir.
Yeni Haber
Landscape Design II [Whose landscape is this?] Poster

2025 - 2026 Fall
Landform & Built Envir.Studio
"Landscape As A Text"

Landform and Built Environment Stüdyosu - PEM209E (CRN 13883) “Landscape As A Text”, 2025-2026 Güz döneminde Dr. Çisem Demirel Koyun tarafından verilecektir. 

Stüdyo, peyzajı statik bir nesne veya salt görsel bir form olarak değil, yorumlanmayı gerektiren doğal süreçlerin, kültürel uygulamaların ve katmanlı anlamların dinamik bir kaydı olan canlı bir metin olarak ele almaktadır. Hans-Georg Gadamer'in felsefi yorumbilimini peyzaj alanına uyarlayan Peyzaj Yorumbilimi ve Van Toorn ve IVN tarafından geliştirilen Okunabilir Peyzaj yöntemine dayanan stüdyo, gözlem ve tasarımın diyalog yoluyla ortaya çıktığı bir çalışma yöntemi geliştirmektedir. Amaç, önce eleştirel okuma, ardından tasarım yoluyla mekanın dilini deşifre etmek ve yeniden ifade etmektir.

Modül 1 – Okunabilir Peyzajlar: İlk modül, dikey, yatay, mevsimsel ve kültürel-tarihsel perspektifler aracılığıyla Paşabahçe kıyı şeridinin çok duyulu bir okumasını geliştirir ve haritalar, kolajlar ve anlatı panoları üretir.

Modül 2 – Paşabahçe'yi Yeniden Yazmak: İkinci modül, bu içgörüleri miras, kıyı dinamikleri ve mahalle hafızasını entegre eden çok ölçekli topografik çözümlere dönüştürür. 

İTÜ Peyzaj Mimarlığı Bölümü

 

Vizyon

Ulusal ve uluslararası düzeyde işbirliğine açık, ülkeye ve evrensel bilime katkıları her geçen gün artan, doğal ve kültürel değerleri gelecek toplumlara aktaran, çağdaş tasarım konseptlerini, gelişen peyzaj teknolojisini takip eden ve uygulayan, peyzaj mimarlığı eğitimi veren diğer bölümler arasında saygın ve özgün bir yere sahip, kaliteyi sürekli olarak geliştiren yenilikçi programı ile çağdaş peyzaj mimarları yetiştirmektir.

 

Misyon

Kendini yenileyen, çağdaş bilimsel ve eleştirel düşünmeyi benimsemiş, özgün düşünceler geliştirebilecek ve bunları uygulama becerisine sahip olan, mesleki etik ve çevresel duyarlılığı göz önünde tutarak farklı ölçek ve içeriklerde yaşam alanlarının sürdürebilirliğinin sağlanmasına yönelik üretimlerde bulunan, disiplinlerarası kulvarda yönlendirici ve öncü meslek insanları ve bilim insanları yetiştirmektir.

Medya'da İTÜ PEM

Akademik kadromuzun katkıda bulunduğu toplumsal faaliyet, bilgilendirme ve projelerden medyaya yansıyanlar.